Sunday, March 4, 2012

To people who replace their friggin' iPhones every time a new one comes out.

I'm not saying that it's wrong to enjoy ourselves and buy things we want. Not at all, actually. I'm just saying, the next time you consider throwing away something you've only had for a month and that works perfectly fine in order to replace it, think twice. Will it make you happier?


Ever since I got back from my backpacking trip, I've realised how little I can get by with when it comes to stuff. I don't really need anything! So I basically stopped my previous constant need of... Buying. I mean, I still buy stuff, but only when I need it or if I really want it. And when I purchase something in the first place, I like to pay a little extra for the quality so it lasts longer. At the end of the day, though, there are surprisingly few things that I want, because the things I really want cannot be bought.


Amazing sunrise over Byron Bay, Australia.

If people were able to lift their heads up from iPads, smart phones, computers and their huge pile of stuff, they would probably be in for a treat.


Anyways.


This is a video I think everyone should see. I did have plans on writing a post about something along the lines of this, but this video gets the message across way better.



1 comment:

  1. Åhh, jeg kunne ikke vært mer enig!! Jeg har blitt mer og mer observant på hva jeg kjøper og om jeg i det hele tatt trenger det med alderen :) Det betyr ikke ay jeg aldri kjøper krimskrams.. men jeg prøver å moderere meg.. jeg er ikke sånn som har det siste av det siste av det siste.. det syns jeg er unødvendig.. og jeg er helt enig i at man heller burde bruke litt mer penegr for bedre kvalitet enn å bruke enda mer penger på å fornye hele tiden :)

    Den videoen var faktisk veldig interessant! Så hele! Lærte ganske mye! Og jeg som er sykepleier syns jo særlig det med de giftige toksinene i melken til ammende var ganske interessant.

    Tusen takk for kommentar inne på bloggen forresten :) Ja, ganske utrolig at man i Norge kan stå på "haste liste" i over 4 måneder.. tenk på de som har kreft som faktisk kan dø i løpet av 4 måneder.. helt på trynet spør du meg! Og du må gjerne stikke innom for hekkle eller strikke opplæring.. kan videreføre det lille jeg har lært, hehe :) Ikke at du ikke har nok å drive med da.. men tro meg det funker bra som avslapning og rekreasjon :)

    Ta deg/dere gjerne en tur innom snart :) Er ganske lenka til leiligheten for tiden, så kos med besøk :)

    Klem :)

    ReplyDelete